חדשות ואירועים

טקס הסיום החגיגי של תוכניות מנדל לשנת תשע"ט

בוגרי תוכניות מרכז מנדל למנהיגות בצפון חגגו את סיום לימודיהם בתאטרון ירושלים, בפעם הראשונה במתכונת משותפת עם כל בוגרי תוכניות קרן מנדל-ישראל

​בנוכחות נשיא הקרן פרופ' יהודה ריינהרץ, סגן יו"ר קרן מנדל סטיב הופמן, מנכ"ל קרן מנדל-ישראל משה ויגדור, קצין החינוך והנוער הראשי בצה"ל תא"ל צביקה פייראיזן ויו"ר המזכירות הפדגוגית במשרד החינוך ד"ר מירי שליסל, חגגו כל בוגרי תוכניות מנדל לשנת תשע"ט את סיום לימודיהם, בפעם הראשונה במתכונת משותפת.

"היום אתם מצטרפים אל שורות הבוגרים, ואנו נמשיך לראות בכם חלק מהמשפחה עוד שנים רבות וננסה לעזור לכם בתהליך הלמידה שלכם. לו מורט היה כאן, הוא היה מציין את כל האנשים החכמים שפגשנו בקבלת הפנים, ואומר שהוא ראה את התשוקה בעיניים שלכם. אנחנו מצפים בכיליון עיניים לראות את ההישגים שלכם ואת השינויים למען החברה בישראל שאתם עומדים לחולל", אמר סגן יו"ר קרן מנדל סטיב הופמן.

טקס סיום 2019|Grad2019

"הגעתי לבית ספר מנדל למנהיגות חינוכית מתוך ההבנה שיש צורך במאמץ אנושי חינוכי משותף שיצליח לחולל שינוי... מכאן זו האחריות שלנו והמחויבות שלנו, כבוגרי תוכניות מנדל, לקחת את הרעיונות שלנו ולממש אותם, כדי להשפיע לטובה על החינוך ועל החברה בישראל", אמרה גילי לייבושור, בוגרת מחזור כ"ו בבית ספר מנדל למנהיגות חינוכית ונציגת הבוגרים.

ד"ר מירי שליסל, יו"ר המזכירות הפדגוגית במשרד החינוך איחלה לבוגרים "שלא תשכחו את הרעיונות הגדולים שיעוררו בכם את הלהט, שלא תשכחו את המשימות הגדולות שהצבתם לפניכם, ותמיד תמשיכו איתם להוביל למערכת טובה יותר, למדינה טובה יותר, ולחברה טובה יותר וצודקת, עבור כולנו", אמרה.

"במרכזה של תוכנית מנדל למנהיגות חינוכית בצה"ל עומדת האמונה בחשיבות הרבה של ההשקעה בפיתוח מפקדים בעלי גישה חינוכית, כחלק מחיזוק חוסנו של צה"ל", אמר קצין החינוך והנוער הראשי בצה"ל, תא"ל צביקה פייראיזן, והודה באופן אישי למר מנדל. "תודתי נתונה לך מקרב לב בשם צבא הגנה לישראל ובשם המחזור ה-13 של תוכנית מנדל למנהיגות חינוכית בצה"ל ".

בטקס, שנערך בתיאטרון ירושלים, חגגו את סיום לימודיהם, בפעם הראשונה במתכונת משותפת, כל עמיתי תוכניות מנדל ברחבי הארץ: בית ספר מנדל למנהיגות חינוכית, מכון מנדל למנהיגות על תוכניותיו השונות – תוכנית מנדל למנהיגות בקהילה החרדית, תוכנית מנדל למנהיגות נוער, תוכנית מנדל למנהיגות בתרבות יהודית – וכן תוכניות מרכז מנדל למנהיגות בנגב ומרכז מנדל למנהיגות בצפון, ותוכנית מנדל למנהיגות חינוכית בצה"ל.

לאחר סיום הטקס המרכזי התפצלו הבוגרים הטריים ומשפחותיהם לטקסים נפרדים של קבלת תעודות – על-פי תוכניות ומרכזים. בוגרי מרכז מנדל למנהיגות בצפון שמחו למצוא תערוכה הכוללת כני ציור שעליהם מוצגים תעודת הבוגר של כל אחד מהם ואיור המתאר את הפרויקט האישי שלו. כמו כן הונח על כן הציור הספרון "ביוגרפיה של מעשה מנהיגות", המאגד את קורותיהם של עשרות מעשים המבוססים כולם על עבודותיהם המסכמות של הבוגרים כחלק מסדנת המנהיגות. אחר כך התכנסו באולם התיאטרון לטקס בהנחייתה של דנה קליינמן, המנהלת האדמיניסטרטיבית של המרכז. בטקס נשאו דברים מנהלי התוכניות,  משה אוחיון וספא גארב, נציגי הבוגרים ומנהל המרכז, פרופ' דויד דרי.