חדשות ואירועים

תכנית באקה אל-גרבייה: טקס הסיום

תכנית באקה אל-גרבייה הגיעה לסיומה בטקס חגיגי בנוכחות ראש המועצה המקומית ומנכ"ל קרן מנדל-ישראל

​​באווירה חגיגית ובנוכחות בוגרי התכנית, קרוביהם וחבריהם, מנהלי התכנית, ראש המועצה המקומית ומנכ"ל קרן מנדל-ישראל נערך ב-10 באוקטובר טקס הסיום של תכנית מנדל למנהיגות מקומית בבאקה אל-גרבייה. לאורך שתי שנות לימוד אינטנסיביות למדו הבוגרים, חוו חוויות ועברו תהליך התפתחות אישית ומקצועית המכשיר אותם להיות מנהיגים אפקטיביים, ערכיים ומונחי חזון.

"היום אין מדובר בסיום לימודי המנהיגות, אלא במעבר לשלב אחר כבוגרים וכאנשים בעלי כלים אפקטיביים לפעולה חברתית", אמר ד"ר אסף תורג'מן, מנהל התכנית, אשר הנחה את הטקס.

ראש המועצה המקומית באקה אל-גרבייה, מר מורסי אבו מוך, דיבר על הציפיות הגבוהות מהבוגרים לממש את תכניותיהם לשיפור פני היישוב. מנכ"ל קרן מנדל-ישראל, מר משה ויגדור, הודה לעירייה על שיתוף הפעולה, בירך את העמיתים ואיחל להם הצלחה ועשייה פורייה. נציגי העמיתים, גב' מרווה ותד ומר תייסיר עתאמנה, סיפרו על החוויה האישית והקולקטיבית שחוו בתכנית, והביעו את רצונם לקיים פגישות המשך ופעילות משמעותית. שהירה שלבי, המנהלת השותפה של התכנית, דיברה על העיר באקה ועל הכבוד הרב וההערכה הכנה השוררים בין חברי הקבוצה.

ד"ר אסף תורג'מן סיכם את הטקס בדברי הפילוסוף ברוך שפינוזה: "ועתה, אם אמנם הדרך אשר הורינו כמובילה לתכלית זו נראית כקשה מאד, בכל זאת היא יכולה להימצא, שבאמת קשה הוא כל דבר היקר במציאות, שאם היה האושר מצוי ביד כל אדם בלי עמל ויגיעה רבה, איך אפשר שיעזוב אותו כמעט כל אדם? אמנם כל דבר נעלה הוא נשגב, קשה ויקר במציאות".