חדשות ואירועים

המרחב הציבורי, המרחב הפרטי ומה שביניהם

תחת הכותרת "המרחב הציבורי, המרחב הפרטי ומה שביניהם" נערך מפגש הסיכום של תכנית המנהיגות המקומית של מנדל בכפר קרע. כ-140 מתושבי המקום והאזור נכחו במפגש שהתבסס על הפקה עצמית של עמיתי התכנית

תחת הכותרת "המרחב הציבורי, המרחב הפרטי ומה שביניהם" נערך מפגש הסיכום של בוגרי תכנית המנהיגות המקומית של מנדל בכפר קרע. נושא זה העסיק את עמיתי התכנית במהלך לימודיהם והוצב בראש סולם העדיפויות שלהם. המפגש התבסס על הפקה עצמית של עמיתי תכנית מנדל, שבו הם התחלקו לצוותים, חילקו משימות ביניהם ותכננו לוחות זמנים.

במפגש נכחו כ-140 מתושבי המקום והאזור – בהם ראש המועצה המקומית בכפר קרע, עו"ד חסן עת'אמנה, ראש מועצת כפר קרע לשעבר עו"ד נזיה מסארווה, ראש מועצת עירון מר מוסטפא אגבריה, ח"כ ג'מאל זחאלקה, ח"כ עפו אגבאריה, מר בלאל מחאג'נה, סגן ראש עיריית אום אלפחם, מפקחים ממשרד החינוך, מנהלי בתי ספר ואנשי חינוך מהיישוב ומהאזור.

את המפגש הנחתה גב' אמירה עזב, אחת העמיתות בתכנית. על הבמה נשאו דברים עו"ד עת'אמנה, ששיבח את שיתוף הפעולה בין המועצה המקומית כפר קרע ליוזמות מקומיות למען קידום פני החברה. עו"ד מסארווה, שחנך את תכנית מנדל בתחילתה בהיותו ראש מועצת כפר קרע, הדגיש את תרומת התכנית לבניית האדם, והודה לקרן מנדל על בחירתה ביישוב כפר קרע. לאחר מכן הציגה גב' אומימה מסאלחה, עמיתה בתכנית, את העקרונות של תכנית מנדל והתעכבה על חשיבות החיבור בין המנהיגות לבין המקום. ד"ר רפיק חאג', מנהל שותף בתכנית, הציג פתיח לדיאלוג בנושא "ההישגים הקולקטיביים והפרטניים" סביב שולחנות עגולים שהתקיים לאחר מכן. ד"ר חאג' הדגיש שהצלחות אינדיבידואליות אינן תחליף להצלחות קולקטיביות.

המפגש כלל תצוגת תמונות שנשאה את השם "סיפורים... ומראות" בהובלתו של האמן-צלם מוחמד בדארנה, ובה הוצגו תמונות שצילמו עמיתי התכנית בכפר קרע ובאזור. הצילומים התייחסו למציאות שבה חיים האזרחים באזור. עמיתי מנדל מאמינים שדרך צילום אפשר להתבונן במציאות מזוויות ראייה שונות, וכי צילום הוא כלי משמעותי לשינוי חברתי. במפגש הוצגו פוסטרים המתמצתים את הפרויקטים שמתכננים חלק מהעמיתים. הנוכחים קיבלו חוברת ובה קיצורי קורות החיים של העמיתים, תמונותיהם וכתובותיהם, במטרה ליצור חיבורים בין הקהל לבוגרים בעתיד.

החלק המרתק של המפגש היה בסופו: כ-60 ממשתתפי הכנס התכנסו סביב שולחנות עגולים ודנו בגורמים המשפיעים על הצלחת הפרט והקולקטיב בחברה ועל הדרכים לשיפור השתתפות האזרחים בפעולה קולקטיבית. מתברר שהציבור בכפר קרע ובאזור צמא מאוד לדיאלוגים מהסוג הזה: הוא חרד לגורלו ולסביבתו ומחפש במה שמעליה יוכל להביע את דעתו.