חדשות ואירועים

נשים מבשלות דיאלוג במגדל העמק

עמיתי תכנית מנדל למנהיגות מקומית במגדל העמק​​ זכו לביקור מרתק של שלוש נשים יוצאות אתיופיה המשתתפות בפרויקט נשים מבשלות דיאלוג, בליווי יהודית יניב – המנחה והיוזמת של הפרויקט ועמיתה בתכנית.

יהודית היא מנהלת סניף ויצ"ו במגדל העמק, ובמסגרת הפעילות המתקיימת בסניף התגבשה בחמש השנים האחרונות קבוצה של נשים יוצאות אתיופיה ונשים ותיקות בנות המקום. הפעילות המשותפת של שתי קבוצות הנשים נועדה לשבור מחיצות ולקרב את הנשים האתיופיות למקום ולקהילה. הבסיס המשותף למפגשים בתחילת הדרך היה מאכלי עדות, ואט אט נרקמו בין הנשים קשרים אמיצים ועמוקים, אשר גלשו לסיפורים מרגשים ולמציאת המשותף והשונה ביניהן.

במהלך השנה האחרונה נעשה מאמץ רב לגייס מימון לביקור באתיופיה. שלוש הנשים שהגיעו למפגש סיפרו לעמיתים את סיפור הקבוצה ושיתפו בשמחתן ובהתרגשותן לקראת הנסיעה המשותפת של שמונה נשים בנות הקהילה ושמונה נשים "פרנזיות" (לבנות) חברות הקבוצה: כולן יחד עומדות לצאת למסע משותף לארץ המולדת – אתיופיה.

במסגרת המפגש עם העמיתים, שנערך ב-5 בנובמבר, הביאו הנשים טעימות של מאכלי העדה. המפגש נתן במה לפעילות חשובה ומתמשכת שלא תמיד נחשפת לעיני הציבור.