חדשות ואירועים

סיום שנה במרכז מנדל למנהיגות בצפון

עמיתי שלוש התוכניות במרכז מנדל למנהיגות בצפון סיימו את שנת הלימודים בימים חגיגיים שבהם הציגו את תוצרי הלמידה שלהם לפני חבריהם ללימודים וצוות המרכז

עמיתים ביום האסיף של תוכנית מנדל למנהיגות חברתית בצפון יום האסיף של תוכנית מנדל למנהיגות חברתית בצפון (צילום: רויטל יהלום)

בתחילת אוגוסט הסתיימה שנת הלימודים במרכז מנדל למנהיגות בצפון עבור עמיתי שלוש התוכניות: תוכנית מנדל למנהיגות חברתית בצפון מחזור ו', תוכנית מנדל למנהיגות אזורית בצפון מחזור ז', ותוכנית מנדל למנהיגות בשירות הציבורי בצפון מחזור ד'.

שנה זו הייתה מאתגרת במיוחד, ובה האירועים בחברה בישראל פגשו והשפיעו על כולנו. צוות מרכז מנדל למנהיגות בצפון פעל כדי להמשיך בתוכנית הלימודים כמתוכנן, תוך שזירת אירועי התקופה בסדר היום ומתן אפשרות לשיח פתוח ומכבד לכלל באי המקום, על מגוון דעותיהם.

לימי הסיום של התוכניות במרכז מנדל למנהיגות בצפון יש שמות מיוחדים – יום האסיף ויום הקציר, שניהם תהליכים המסמלים בחקלאות סיומה של תקופה, שבה נאספים היבולים שגדלו ומתחיל מחזור צמיחה חדש. וכמו בשדה ובמטעים, כך גם במרכז הצפוני – תוצרי השנה של העמיתים והעמיתות הוצגו בימי אסיף וקציר שבהם התכנסו יחד, ועמם המנטורים והמנטוריות שליוו אותם, אורחים ואורחות מיוחדים וצוות המרכז. בימים מרגשים אלו ניכרה המחויבות הרבה שיש לבוגרים הטריים כלפי כלל תושבי הצפון.

תוצרי העמיתים ביום הקציר של תוכנית מנדל למנהיגות אזורית בצפון יום הקציר של תוכנית מנדל למנהיגות אזורית בצפון (צילום: רינת פיליפ)

יום הקציר של תוכנית מנדל למנהיגות אזורית בצפון התקיים בסוף יולי. העמיתים חולקו לקבוצות קטנות וכל אחד ואחת מהם סיפר על משמעות התוכנית, על התהליך האישי שעבר ונפרד באופן אישי מחבריו ומהמנטורים. העמיתים והעמיתות הציגו באופן ויזואלי את הפרויקט שהחליטו להתמקד בו. חלק זה היה מרגש במיוחד מפני שכלל מפגש של משפחות העמיתים, שנראה שהתרשמו מהאווירה, מהחברה ומהמקום, וכמובן מהתהליך שעברו בן או בת משפחתם.

בסיום היום הקדישו העמיתים זמן כדי לבטא את המסע האישי שעברו בצורה אומנותית – בציור, בכתיבה או בכל דרך יצירתית אחרת שמצאו לנכון.

עמיתי ועמיתות תוכנית מנדל למנהיגות בשירות הציבורי בצפון נפגשו גם הם ליום אסיף שהתקיים בתחילת אוגוסט ושאליו הוזמנו הקולגות והמנהלים שלהם במקום עבודתם. העמיתים והאורחים התאספו בכיתה מרווחת שבה הוקמה גלריה ייעודית של תוצרי הגמר שלהם. הם הסתובבו בין הפרויקטים, שאלו שאלות והתרשמו מהמגוון העצום של תחומי העשייה. לאחר מכן נחלקה הקבוצה לכמה מרחבים, ובהם הציגו כל אחד מהעמיתים והעמיתות מצגת של הפרויקט האישי שעליו עבדו במהלך השנה.

עמיתי המרכז ביום האסיף של תתוכנית מנדל למנהיגות בשירות הציבורי בצפון  עמיתי המרכז ביום האסיף של תוכנית מנדל למנהיגות בשירות הציבורי בצפון (צילום: כרמית שפי)

ימי האסיף של תוכנית מנדל למנהיגות חברתית בצפון התקיימו במשך יומיים. העמיתים קיבלו מראש מחוון שסייע להם להכין את תוצר הסיום, וכל אחד ואחת מהם בחר כיצד להציג אותו – בסיפור או בשיחה מהלב, כתוצר כתוב, או כמצגת. העמיתים סיכמו את התהליך השנתי שעברו, את השאלות ששאלו את עצמם במהלך השנה ושיתפו את הנוכחים מה יקחו עימם הלאה במסע הפרטי שלהם, שרק החל בשנה עוצמתית זו.

בסיום שני ימי האסיף כתבה רויטל יהלום, חברת סגל התוכנית: "היו ימים מחזקים – של הגיון, הגינות וגיוון, ערכים, הקשבה וקבלה, אחריות ומחויבות לשינוי".