חדשות ואירועים

סיור לימודי ברמלה ובלוד לעמיתי התוכנית האזורית במרכז מנדל בצפון

הסיור כלל מפגש עם ראש עיריית לוד יאיר רביבו ועם מנכ"ל העירייה אהרון אטיאס

​באפריל 2019 יצאו עמיתי התוכנית האזורית לסיור שמטרתו היכרות עם יוזמות ומיזמים חברתיים בערים שיש בהן אתגרים רבים ואוכלוסיות מגוונות, החיות יחד תחת קורת גג אחת. את הסיור הובילו, כחלק מ"לימוד עמיתים", שני קציני משטרה בכירים שהם גם פעילים חברתיים ועמיתים בתוכנית האזורית של מרכז מנדל צפון. עמיתי התוכנית נחשפו לזוויות ראייה ומורכבויות הקשורות ליחסים שבין אזרחים לכוחות שיטור בערים הללו, ולניסיון ליצור קהילה יציבה, הנתמכת על-ידי מובילי היישובים, פעילים חברתיים מקומיים וכוחות משטרה קהילתיים.

העמיתים נפגשו עם ראש עיריית לוד יאיר רביבו ועם מנכ"ל העירייה אהרון אטיאס, אשר סיפרו על ניהול עיר מורכבת עם תמהיל אוכלוסייה מיוחד: ערבים ויהודים, חילוניים ודתיים, ותיקים וחדשים בעיר, לצד שכונה חרדית ועולים חדשים. לאחר מכן ביקרו העמיתים בעיר העתיקה וסיירו בין האתרים ההיסטוריים.

סיור לימודי ברמלה ובלוד לעמיתי התוכנית האזורית במרכז מנדל בצפון

בהמשך היום ביקרו העמיתים בבית הספר המקיף הערבי אורט ברמלה, ונפגשו עם מנהלת בית הספר, רבאב נאסר, אשר קיבלה את אות הנשיא לתקווה ישראלית בחינוך לשנת 2016-2017 ואת פרס החינוך לשנת תשע"ח מטעם רשת אורט. רבאב מפעילה בהצלחה את מודל "החינוך המשותף" שפותח על-ידי פרופ' טוני גלאגר מאירלנד, לאחר שנות הסכסוך בין הקתולים לפרוטסטנטים.

במהלך היום פגשו העמיתים דמויות מובילות בקהילה וקציני משטרה, ראו דוגמאות ליוזמות וליזמים חברתיים, ונחשפו לעומק ולמורכבות של הסיטואציות החברתיות בשתי הערים. הדיו של הסיור ממשיכים להדהד בין כתלינו ולהשפיע על השיח הפתוח המתקיים בקרב העמיתים על דמותה של החברה בישראל.