חדשות ואירועים

לימוד ומעשה: תכנית מגדל העמק מגיעה לסיומה

​במפגש הציבורי המסכם של תכנית מנדל למנהיגות מקומית במגדל העמק הציגו העמיתים את התפתחותם האישית והציבורית, את עבודות הסיום שלהם, וכן כיוונים לפיתוח במגדל העמק. את עבודותיהם הציגו העמיתים בקבוצות דיון מקבילות שעסקו בכמה תֵמות מרכזיות: זהות, חוסן והיסטוריה של מגדל העמק; פיתוח קהילתי ופיתוח קהילות; פיתוח נכסים מקומיים; תהליכי שינוי וצמיחה אישיים ומקצועיים; סוגיות חינוכיות בביה"ס התיכון אורט רוגוזין; תכניות וחינוך בלתי פורמלי במגדל העמק; ופיתוח תכניות ומיזמים חדשים בעיר.

באירוע, שנערך ב-24 ביוני, נכח ראש העירייה, מר אלי ברדה, שלאחר שבירך בחום את בוגרי התכנית ואת קהל השומעים השתתף בכמה מקבוצות הדיון. עוד ניתנה לעמיתים ההזדמנות לשמוע חוות דעת מקצועית מאנשי מעשה ומאנשי אקדמיה שהוזמנו אף הם לאירוע, ומכלל סגל מרכז מנדל למנהיגות בצפון, שנכח בקבוצות הדיון.

טקס הסיום וחלוקת התעודות לבוגרי התכנית נערך שבוע לאחר מכן. ראש העירייה, מר אלי ברדה, הביע את תודתו האישית למר מורטון מנדל, שעמו נפגש בעת ביקורו של האחרון במגדל העמק. ברדה הודה גם לקרן מנדל, למרכז מנדל למנהיגות בצפון ולד"ר דניאל שני, מנהלת המרכז, על שיתוף הפעולה עם עיריית מגדל העמק. הוא הביע את אמונתו ביכולתם של הבוגרים להשפיע ולהוביל מהלכים משמעותיים בעיר, וקרא לשיתופי פעולה בין אנשי העירייה לבוגרי התכנית לשם קידום רעיונות ומיזמים. 

מנכ"ל קרן מנדל-ישראל, מר משה ויגדור, הביע את הערכתו לתנופת העשייה והשינוי השורה על מגדל העמק, ואת תקוותו ואמונתו כי בוגרי התכנית ידעו כיצד לתרום ולהשתלב בה. עוד נשאו דברים מנהלת מרכז מנדל בצפון, ד"ר דניאל שני; שתיים מעמיתות התכנית ומנהלות התכנית – דלית כספין ואיילת אילני. עם קבלת התעודות הפכו העמיתים באופן רשמי לבוגרים.​​​​