חדשות ואירועים

כנס הבוגרים השני במרכז מנדל למנהיגות בצפון

הכנס התמקד בנושא "השתתפותיות" ולקחו בו חלק פעיל 86 בוגרות ובוגרים באמצעות פלטפורמת Zoom


כנס הבוגרים השני במרכז מנדל למנהיגות בצפון


ביום שני העשירי באוגוסט, התקיים כנס הבוגרים השני של מרכז מנדל למנהיגות בצפון. את הכנס פתחו פרופ' דויד דרי, המנהל היוצא של המרכז, ואביתר בקסיס (בוגר תוכנית מנדל למנהיגות אזורית בצפון, מחזור ב') – נציג ועדת ההיגוי של הבוגרים. 

לאחר דברי הפתיחה האזינו הבוגרים להרצאות קצרות מפי בוגרים ויזמים שהציגו את פעילותם והשיבו על השאלה "כיצד הופכים חלום אישי ליוזמה חברתית הרותמת שותפים ומייצרת אימפקט". אחר כך בירך מיקי נבו, המנהל הנכנס של המרכז, את הבוגרות והבוגרים ותיאר כיצד נתפס נושא הבוגרים כיום בקרן מנדל-ישראל בכלל ובמרכז מנדל למנהיגות בצפון בפרט.

שני בר, בוגרת תוכנית מנדל למנהיגות מקומית בעפולה, הרצתה על קידום קהילת להט"ב בצפון; שרון קסיס, בוגרת תוכנית מנדל למנהיגות מקומית במגדל העמק, הרצתה על שינוי תרבות הניקיון במגדל העמק באופן שיתופי; סמר עבאס שעבאן, בוגרת תוכנית מנדל למנהיגות אזורית בצפון (מחזור ג') הרצתה על איך מתכננים יחד שירותים של תחבורה ציבורית בסכנין; ניר רובין סירקין, בוגר תוכנית מנדל למנהיגות חברתית (מחזור ב') הרצה על בניית רשת קהילתית ומציאות של עיר משותפת בנוף הגליל; רוני קנטור, אמנית ופעילה חברתית, מייסדת עמותת מדברן ו-Community Forward, הרצתה על כיצד יוצרים תרבות מקומית וקהילתית בחוף הכרמל; פרופ' רותי מרגלית, חברת סגל אורח במרכז מנדל למנהיגות בצפון, הרצתה על כיצד קהילה שלמה באפריקה נרתמת למאבק משותף במחלת האיידס והשלכותיה.

לאחר מכן התחלקו הבוגרים לפי בחירתם לחדרי Zoom שונים עם המרצים, לשיחת העמקה וחקירה משותפת של התנאים המקדמים יוזמות השתתפותיות. את התובנות אספנו על גבי פאדלט שהוצג לכל המליאה. 

נוסף על כך השתתפו העמיתים בשלושה סבבי "קפה עולמי" (רב-שיח) שהתמקד בשאלה "כיצד ניצור קהילת בוגרים השתתפותית שתקדם יוזמות ועשייה בצפון?". אחר כך הרצתה שני מרצ'בסקי, מייסדת ה"טריבונה", על משמעות המושג "מנהיגות השתתפותית".

את הכנס ארגנו דפי בירן זינגר, מנהלת תוכנית מנדל למנהיגות אזורית בצפון, לירז מענית – רכזת הבוגרים ורכזת תוכנית מנדל למנהיגות בשירות הציבורי, רויטל יהלום – מובילה פדגוגית, ופרופ' רותי מרגלית – חברת סגל אורח.