חדשות ואירועים

האקתון חברתי במרכז מנדל למנהיגות בצפון

האירוע עסק בנושא הכלת אנשים בעלי צרכים מיוחדים בחינוך הבלתי פורמלי. את האירוע יזמו, ארגנו והובילו עמיתי מחזור ב' של תוכנית מנדל למנהיגות אזורית בצפון

​בחברה הישראלית, כמו בשאר העולם, אנו עדים לתהליך מתמשך של הדרה. אנחנו נוטים להימשך אל הדומה לנו ולהירתע מן השונה. ואולם, חברה בריאה היא חברה המוקירה את השונות ויודעת להפיק ממנה את המרב. 

ההאקתון החברתי היה פתוח לקהל הרחב, והשתתפו בו עמיתי התוכנית לצד אורחים מבחוץ. במהלך היום ביקשו הנוכחים – דוברים וקהל כאחד – לבחון את השאלה האם החינוך הבלתי פורמלי במצבו הנוכחי נותן מענה לאנשים בעלי צרכים מיוחדים, וכיצד אפשר לרתום מסגרות של חינוך בלתי פורמלי שכאלה לשם קידומה של הכלה וקבלה של הטרוגניות בחברה הישראלית. 

כמו כן זכו הנוכחים להופעה מרוממת רוח של להקת "בית בעמק" – מסגרת קהילתית לבעלי אינטליגנציה גבולית. ההופעה, שבמהלכה שרו ודקלמו המשתתפים שירים מוכרים ופחות מוכרים, הצליחה לרגש ולהבהיר עד כמה "הכלה" אין פירושה רק נתינה לאחר, וכמה רווח ועושר מחכים למי שנכון להכיל ולקבל. מתוך דיוני ההאקתון עלה הרעיון לייצר תו תקן להכלה, וכמה עמיתים כבר החלו לפעול להשלמתו.

האקתון חברתי במרכז מנדל למנהיגות בצפון