חדשות ואירועים

משחקי מדיניות

יום הלמידה המשותף למשתתפי התכניות הפעילות במרכז מנדל למנהיגות בצפון – קבוצה יהודית וקבוצה ערבית – עסק באתגרים של מדיניות ציבורית ברשות המקומית

בחודש שעבר נפגשו ליום למידה משותף שתי הקבוצות הלומדות כעת במרכז מנדל למנהיגות בצפון: באקה אל גרבייה (שנה א') ומגדל העמק (שנה ב'). יום הלמידה הוקדש לנושא אתגרים של מדיניות ציבורית ברשויות המקומיות.

ד"ר אסף תורג'מן, שתכנן את היום המשותף, הסביר את הבחירה להפגיש קבוצה ערבית עם קבוצה יהודית בתוך שיח אזרחי: "מצד אחד השיח איננו מתעלם מן השונות הלאומית והחברתית בין הקבוצות, ומצד שני אין הוא עוסק במפגש היהודי-ערבי כמרכז היום, כי אם בלמידה על סוגיות אזרחיות".

במפגש הרצתה ד"ר רותם ברסלר-גונן מסגל מרכז מנדל למנהיגות בנגב על יחסי הרשות המקומית עם השלטון המרכזי, ובצורך ברשויות מקומיות כמקור של מתן שירותים המבוסס על היכרות קרובה עם היישוב ועם צרכיו. לדבריה, הפערים בגביית מסי ארנונה בין רשויות מקומיות יהודיות לרשויות ערביות נובעים מהיעדר אזורי מסחר ותעשייה ברשויות ערביות, ולא מאי-גבייה, כפי שמקובל לחשוב בקרב הציבור היהודי. ​

שתי הקבוצות תיפגשנה שוב לערב חגיגי לרגל תחילת השנה החדשה – מסורת שאנו מפתחים במרכז מנדל למנהיגות בצפון, וכן בעתיד – בתכניות לבוגרי התכניות.