חדשות ואירועים

ריטריט סיכום של תכנית מנדל למנהיגות מקומית בבאקה

ריטריט הסיום של תכנית באקה התקיים בסוף חודש מאי והיווה הזדמנות לשיתוף בחוויות מן התכנית ולדיון באתגרי המשך העשייה המנהיגותית של הבוגרים הטריים

במסגרת אירועי הסיום של תכנית מנדל למנהיגות מקומית בבאקה אל גרבייה התקיים בסוף חודש מאי ריטריט הסיכום של הקבוצה בבית דניאל שבזיכרון יעקב. 

מטרתו העיקרית של הריטריט הייתה לאפשר לעמיתים ולעמיתות מרחב לשתף זה את זה בחוויות מן של התכנית, להציף נקודות משמעותיות שחוו בשנתיים האחרונות, ולדון בהחמצות האישיות והקבוצתיות ובאתגרים להמשך עשייתם המנהיגותית. הריטריט עסק בסיכום חוויית הלמידה דרך תחנות שונות: הלמידה האינטלקטואלית, הלמידה האישית, ההתפתחות האישית, פידבק בין אישי, המעבר מעמיתים לבוגרים וסיכום כללי עם ד"ר דניאל שני. 

הרושם המרכזי היה שהתכנית הייתה משמעותית מאוד עבוד העמיתים – כולם ציינו לחיוב את ההתפתחות שעברו ואת היחסים וחוויית העבודה בקבוצה. גם מנהלי התכנית, שהירה שלבי וד"ר אסף תורג'מן, התרשמו מעוצמת העבודה הקבוצתית – הן מבחינת התמיכה והן מבחינת השיקוף הביקורתי הבונה. במסגרת הריטריט קיבלו העמיתים הסבר מפורט על מעברם לסטטוס בוגרים, בהדרכתו של ג'אבר עאסקלה, מנהל יחידת הבוגרים במרכז.