--%>

בוגרים


זהבה אוחנה

זהבה אוחנה

מנהלת היחידה לקידום נוער באור עקיבא

מנהלת את היחידה לקידום נוער זה 18 שנים. משמשת כאחראית נושא נוער בסיכון ברמה היישובית ונציגת החינוך בוועדות אפיון וזכאות ביישוב. מנחה מדריכי קידום נוער חדשים ברמה המחוזית. זה שנתיים לומדת בתוכנית "מן הבארות" – תוכנית משותפת ליהודים וערבים במערכת החינוך הישראלית, מטעם מכון שלום הרטמן. כמו כן מתנדבת בהדרכה ובהנחיה של סיירת הורים ביישוב בנושא נוער בסיכון. חזונה המקצועי הוא להוביל מערך של הכשרת אנשי מקצוע בתחום החינוך לעבודה אפקטיבית עם נוער הנמצא ברצף הסיכוני ברמה הארצית. בעלת תואר ראשון בחינוך פנימייתי ותעודת הוראה במקרא בסמינר הקיבוצים ותואר שני בניהול מערכות חינוך במרכז ללימודים אקדמיים באור יהודה. נשואה ואם לשניים, מתגוררת באור עקיבא.* הביוגרפיה נכונה לתקופת התוכנית


אפרת (אפי) אומיאל פדידה

אפרת (אפי) אומיאל פדידה

עורכת דין ובעלי משרד עו"ד אומיאל פדידה

יזמית חברתית, יו"ר תנועת "כל הנשים" ומחברת "ספר ההשראה הנשית". מגשרת, דירקטורית בעבר של פארק תעשייה משגב. כיהנה בוועדת הערר לארנונה משגב, יוזמת ומייסדת הפרויקטים החברתיים "יום הזיכרון לקורבנות האלימות כלפי נשים", "משהו מהבטן", "חלון לעולם שלי", "עסק משפטי" ועוד. ממייסדות מפלגת "קול הנשים", והתמודדה בבחירות לכנסת ה-23 במקום החמישי ברשימה. בעלת תואר שני במשפט וטכנולוגיה מאוניברסיטת חיפה, אמנית וצלמת. נשואה ואם לשלושה, מתגוררת ביישוב אבטליון.* הביוגרפיה נכונה לתקופת התוכנית


שרי אלגד קלונסקי

שרי אלגד קלונסקי

אשת חינוך ובמאית

אשת חינוך ובמאית תיאטרון, בעלת רקע בהנחיית קבוצות העצמה לנערות. בוגרת החוג לתיאטרון של מכללת אמונה, והחוג לאומנויות של מכללת דוד ילין. מוסמכת בית הספר לחינוך של אוניברסיטת תל אביב. התזה שלה מתמקדת בהתנגשויות בין זרמים שונים בחינוך הממלכתי דתי בישראל. שייכת לקבוצת מקימי היישוב מצפה אילן, שבו היא פועלת לשוויון מגדרי-דתי, ומעורבת בתהליכים קהילתיים נוספים. נשואה ואם לארבעה.* הביוגרפיה נכונה לתקופת התוכנית


יצחק (איציק) בן סאמון

יצחק (איציק) בן סאמון

קצין מטה בבסיס חיל האוויר

קצין מטה, אחראי על מגוון רחב של פרויקטים רוחביים הנדרשים לאינטגרציה בתחומים שונים. בשנים האחרונות התנדב כיו"ר מערכת הגנים ביישוב מחנה יהודית – שיכון משפחות בבסיס רמת דוד (כ-80 ילדים), והוביל פרויקט המפגיש בין חיילים ובין בעלי מוגבלויות במגוון פעילויות משותפות. מעוניין לרכוש כלים וידע להשתלבות במערכות חינוך לא פורמליות לקידום נוער בסיכון. בעל תואר שני בניהול מצבי חירום מאוניברסיטת חיפה. נשוי ואב לארבעה.* הביוגרפיה נכונה לתקופת התוכנית


אילנית ברקוביץ

אילנית ברקוביץ

מחנכת נוער בסיכון בכפר הנוער ימין אורד

אחר שעבדה בחברת הייטק מובילה במגוון תפקידים ניהוליים, עשתה הסבה לחינוך מתוך רצון לתרום לחברה ולקהילה, ומאז מורה ומחנכת נוער בסיכון. ממובילי תוכנית "סגולות", המאפשרת לתלמידים משולי החברה להתקבל ליחידות העילית הטכנולוגיות בצבא באמצעות הכשרה מתאימה. בעזרת הניסיון שרכשה בעולם העסקי, שואפת לפתח תוכנית קהילתית תומכת לצעירים בסיכון לאחר שירותם הצבאי, שתלווה אותם עד לשילוב מיטבי בחברה הישראלית. בעלת תואר ראשון במדעי המחשב מהמכללה האקדמית תל אביב יפו ותואר שני (בהצטיינות) בחינוך ממכללת אורנים. אם לחמישה (ארבעה ביולוגיים, אחד באומנה), מתגוררת בבנימינה.* הביוגרפיה נכונה לתקופת התוכנית


אורי גור דותן

אורי גור דותן

מנהל מרכז יום "גלגל התנופה" – בית הגלגלים

מנהל מרכז יום לבוגרים צעירים עם מוגבלויות פיזיות מורכבות ב"בית הגלגלים" בהרצליה. מטרת המרכז לאפשר צמיחה והתפתחות של הצעירים לקראת חיים עצמאיים ככל האפשר בקהילה. עובד עם אנשים עם מוגבלות מגיל 16 במסגרות שונות בתחומים של העצמה וסנגור, עם התמחות בתחום מניעת פגיעה ואלימות. מאמין שאפשר לשפר את השירותים והמסגרות הקיימים כדי לפתח עצמאות ושילוב מרביים בקהילה. עובד סוציאלי ובעל תואר שני במנהל עסקים עם התמחות בניהול מלכרי"ם. אב לשלושה, מתגורר בקיבוץ ברקאי. * הביוגרפיה נכונה לתקופת התוכנית


דניאל דביר

דניאל דביר

מנהל אזור בחוגי סיירות של קק"ל ע"ש אורי מיימון

בן קיבוץ מזרע וחבר קיבוץ גבעת חיים איחוד. לומד את הארץ דרך הרגליים בעבודה חינוכית כמנהל אזור בארגון הנוער "חוגי סיירות" של קק"ל ובעבודה סביבתית כיועץ לרשות המים. שואף ליצור חיבורים בין סביבה, תרבות וזהות מקומית דרך חינוך. בעל תואר ראשון במדעי הקרקע והמים בחקלאות מהאוניברסיטה העברית. נשוי ואב לשניים.* הביוגרפיה נכונה לתקופת התוכנית


נני (אלחנן) הנמן

נני (אלחנן) הנמן

מנהל תוכנית "מסאר" בשותפויות אדמונד דה רוטשילד

מנהל תכנית "מסאר" לבוגרי תיכון מהחברה הערבית בשותפויות אדמונד דה רוטשילד. בשנים האחרונות עוסק בהכשרת מנהיגות צעירה עתידית מהפריפריה המנסה לשנות את המציאות למען חברה טובה וצודקת יותר. בעבר עסק בניהול ובפיתוח של תוכניות לאוכלוסיות עם צרכים מיוחדים ונוער בסיכון. מאמין בחברה שוויונית וצודקת המעניקה הזדמנויות שוות לכולם. בעל תואר ראשון בפסיכולוגיה מהאוניברסיטה העברית בירושלים ותואר שני בייעוץ ארגוני מאוניברסיטת חיפה. אב לארבעה, מתגורר ברקפת.* הביוגרפיה נכונה לתקופת התוכנית


מאיה חביב

מאיה חביב

יזמת חברתית, מובילת קהילות ומפיקת אירועים קהילתיים

יזמת חינוכית, מובילה תהליך שינוי בבתי ספר, יועצת לענייני חינוך, מנהלת "ראשית מורים את הדרך" – מיזם התנדבותי של אנשי חינוך בפריפריה החברתית-הגאוגרפית, מלמדת בהתנדבות בבתי ספר תלמידים חינוך מיוחד, פעילה כהורה בוועד ההורים הבית-ספרי. רואה בחינוך הפורמלי והבלתי פורמלי כלי אפקטיבי לשינוי חברתי וצמצום פערים בחברה. מאמינה כי באמצעות יצירתיות, יזמות וחשיבה מקורית החינוך הציבורי יכול לעשות בזמן קצר את ההתאמה הנדרשת למאה ה-21. עו"ד ומגשרת. בעלת תואר ראשון במשפטים ובמנהל עסקים מהמרכז הבינתחומי הרצליה, ותואר שני במשפטים מאוניברסיטת ירושלים. אם לשניים, מתגוררת בבנימינה.* הביוגרפיה נכונה לתקופת התוכנית


נאוה טל

נאוה טל

מנהלת תוכנית התערבות טיפולית להורים צעירים בסיכון בעפולה

מנהלת תוכנית טיפולית (שיזמה) לצעירים/ות בסיכון שהם הורים לילדים בגיל הרך ולצעירות הרות בסיכון. התוכנית (פרויקט של קרנות הביטוח לאומי, הקרן לידידות טורונטו ועיריית עפולה) נולדה מתוך ההבנה שטיפול מוקדם בילדים אלו ושיפור כישורי ההורות של הוריהם יכוננו בסיס איתן להתפתחותם התקינה. שואפת להיטיב את הטיפול בנפגעי/ות פגיעה מינית ופיזית ובפוגעים, למען קידום חברה בטוחה, צודקת ושוויונית יותר בישראל. בעלת תואר ראשון בתולדות האמנות מהאוניברסיטה העברית ותואר שני בחינוך מיוחד מאוניברסיטת חיפה, ומטפלת במים .פעילה חברתית וסביבתית באזור מגוריה כפר יחזקאל. אם לחמישה.* הביוגרפיה נכונה לתקופת התוכנית


אחינועם כץ

אחינועם כץ

אשת חינוך ופעילה חברתית

מנהלת חינוכית בארגון הנוער של "אחריי!", שמטרתו לפתח מסוגלות ואחריות חברתית בקרב בני נוער מהפריפריה החברתית-גאוגרפית. מתנדבת זה חמש שנים בארגון חוש"ן – ארגון החינוך וההסברה של הקהילה הלהט"בית, ומילאה בו תפקידים שונים, בהם יו"ר הארגון ומרצה במכינות קדם-צבאיות על אקטיביזם. רואה בחינוך כלי מרכזי ליצירת שינוי חברתי ורואה במגוון ערך ובכל בני האדם – שווים. בעלת תואר ראשון בחינוך ותעודת מטפלת שטח.* הביוגרפיה נכונה לתקופת התוכנית


עידית לב

עידית לב

לשעבר מנהלת תחום צדק חברתי בארגון "רבנים למען זכויות האדם"

שותפה להקמת קהילה קונסרבטיבית חדשה בחיפה, ולקואליציה שעוסקת במאבק בעוני בישראל. שואפת לקדם פעילות של תיקון עולם בקהילות קונסרבטיביות בשילוב כלים של ארגון קהילתי במטרה להגדיל את החוסן הקהילתי, לחבר את הקהילות לחברה הרחבה שסביבן, ולקדם ערכים של עשייה חברתית מתוך תפיסת עולם יהודית ערכית. פעילה בתנועת "עומדים ביחד" בחיפה. בעלת תואר ראשון במדעי ההתנהגות, תואר שני בפסיכולוגיה קוגנטיבית מאוניברסיטת בן גוריון והסמכה לרבנות מבית המדרש לרבנים ע”ש שכטר. מגדלת שלושה מתבגרים עם בן זוגה.* הביוגרפיה נכונה לתקופת התוכנית


עידן לב רן

עידן לב רן

מייסד ויו"ר "מפלגת הצפון"

יו"ר מפלגת הצפון – גוף שמטרתו לאחד בין יהודים, ערבים, ימנים, שמאלנים, דתיים וחילוניים לקידום איכות החיים של כלל תושבי הצפון. בעל תואר שני במדעי המדינה מטעם אוניברסיטת חיפה ומומחה לשלטון מקומי, בדגש על תכנון אסטרטגי וניהול פרויקטים ברשויות מקומיות. נשוי ואב לארבעה, מתגורר בכפר קיש שבגליל התחתון.* הביוגרפיה נכונה לתקופת התוכנית


גילה לבני זמיר

גילה לבני זמיר

יועצת תקשורת ופעילה חברתית

יועצת תקשורת, קידום מדיניות, דוברות ותוכן במועצה אזורית עמק חפר וארגון סגל ההוראה של הטכניון. פעילה חברתית בחיפה, בשכונת מגוריה – הדר, ופעילה לקידום חיים משותפים. ממובילי תוכנית פולי-תקוה בחיפה. שואפת ליצור ולקדם תוכנית חוצת-מגזרים של אוריינות לדמוקרטיה ופוליטיקה, להבנה עצמאית של המציאות החברתית והפוליטית ולהמחשת העוצמה והיכולת שבידי היחיד.ה לקדם שינוי. בעלת תואר ראשון ברוח חברה ותקשורת מהאוניברסיטה הפתוחה, בוגרת המחלקה לתקשורת חזותית מהמרכז האקדמי לעיצוב וחינוך ויצו חיפה, ובוגרת לימודי קיימות ממרכז השל. אם לשלושה וסבתא לשתיים.* הביוגרפיה נכונה לתקופת התוכנית


עינב ליבנה בן אליעזר

עינב ליבנה בן אליעזר

מנהלת פיתוח משאבים בעמותה לילדים בסיכון ושותפה בחברת פיבוט

מנהלת פיתוח משאבים בעמותה לילדים בסיכון ושותפה בפיבוט – חברה המקדמת רווחה אצל אנשי במצוקה. מנהלת פיתוח משאבים של "בית עמיתים" – העמותה לחקר האוטיזם. שותפה ב"פיבוט 2020" – מערכת לשיפור רווחה והשתתפות של אנשים בתפקוד נמוך. פועלת ליצירת סביבות מחיה ופתרונות מקדמי רווחה והשתתפות במגוון מגזרים: חינוך רגיל ומיוחד, בריאות הנפש, גריאטריה, אוטיזם ופיגור. לאורך השנים מעורבת ותורמת בהתנדבות במעגלים חברתיים מקומיים וארציים שונים ובתחומים המקדמים ערבות הדדית ועזרה לאנשים במצבי מצוקה. בעלת תואר ראשון במדע המדינה וסוציולוגיה ותואר שני בניהול מלכ"רים מן האוניברסיטה העברית. אם לשלושה, מתגוררת בכפר יחזקאל.* הביוגרפיה נכונה לתקופת התוכנית


מורן מיטב

מורן מיטב

מחנכת ורכזת שפה בחטיבת היסוד ליאו באק בחיפה

מחנכת, רכזת שפה, רכזת סל תרבות ורכזת הקשר עם הקהילה בבוסטון, בחטיבת היסוד ליאו באק בחיפה. יוזמת שינויים פדגוגיים ותפיסתיים בבית הספר. מאמינה בכוחן של מילים לעורר מחשבה וקרבה, ולכן שואפת ליצור שיח שיתמקד בהבעה ובלמידה של טקסטים המייצגים את גווניה של החברה הישראלית. חקרה את הגדרת זהויותיהם של סטודנטים יהודים וערבים כמרחב לדיאלוג או לקונפליקט. שימשה כמנהלת התוכנית "עיר ללא אלימות" והובילה תוכניות למוגנות קהילתית בעיר חיפה. בעלת תואר ראשון בספרות ובלשון ותואר שני בניהול מערכות חינוך מאוניברסיטת חיפה. אם לשניים, מתגוררת בקרית חיים.* הביוגרפיה נכונה לתקופת התוכנית


ליאת מלכה

ליאת מלכה

מנהלת חינוך ערכי חברתי ברשת חינוך עתיד

מנהלת חינוך ערכי חברתי ברשת חינוך עתיד ומפתחת יוזמות חינוכיות ברשת. חרדית מזרחית. החלה את עבודתה הציבורית בחינוך הבלתי פורמלי כחשבת וסגנית מנהל המתנ"ס וחשבת החברה הכלכלית בזכרון יעקב. הייתה יועצת לענייני חינוך של השר לשעבר אליהו ישי. כיום עובדת ברשת "עתיד" בפיתוח ובקידום של יוזמות חינוכיות ותעסוקתיות בחברה החרדית ומנהלת את החינוך הבלתי פורמלי בכל הרשת (מובילה תפיסה של קידום חיים משותפים בחברה בישראל). בוגרת מכון שחרית, מיזם "לחיות יחד" ותוכנית "מעוז". פעילה חברתית, חברה בהנהלת המועצה הדתית בזכרון יעקב (החרדית הראשונה שכיהנה כחברת מועצה), חברה פעילה בעמותת "נוער כהלכה" בראשות עו"ד יואב ללום, הפועלת למען מיגור תופעת הגזענות. חברה בפורומים אקטיביים, שותפה להובלת שיני מדיניות בחינוך הטכנולוגי במגזר החרדי. קידמה שיתופי פעולה בין המגזר השלישי למשרד החינוך (בעיקר בחינוך הטכנולוגי), ואת הקמתם של מרכזי חינוך מקצועיים לבני נוער חרדים. נשואה ואם לחמישה, מתגוררת בזכרון יעקב.* הביוגרפיה נכונה לתקופת התוכנית


מקבולה נסאר

מקבולה נסאר

אשת תקשורת, פעילה חברתית ופמיניסטית

פעילה חברתית ופמיניסטית, אשת תקשורת, שדרנית רדיו, צלמת ובלוגרית. בשנים האחרונות ניהלה את אגף ההסברה לחברה הערבית ברשות הלאומית לבטיחות בדרכים. לצד עבודתה העיתונאית עסקה במשך יותר מ-15 שנים בריכוז ובהובלה של פרויקטים ויוזמות לקידום זכויות נשים וזכויות החברה הפלסטינית בישראל, בהם ועד הפעולה לשוויון בענייני אישות, ארגון צופן ומאגר המומחים הערבית לתקשורת העברית a-list. חזונה האישי הוא יצירת חברה שוויונית, צודקת ובריאה למען כולם. בעלת תואר ראשון בעבודה סוציאלית קהילתית מן האוניברסיטה העברית. רווקה, מתגוררת בעראבה.* הביוגרפיה נכונה לתקופת התוכנית


רובא סאלם

רובא סאלם

מנהלת תחום אסטרטגיה וגיוס משאבים במועצה המקומית כפר קרע

מנהלת תחום אסטרטגיה וגיוס משאבים במועצת כפר קרע. מקדמת פרויקטים רב-שנתיים וחוצי מחלקות ומקימה רצף חדש לשירות המוניציפלי. חזונה האישי הוא להביא לקפיצה כלכלית לחברה הערבית דרך השירותים הציבוריים. מאמינה שהמשאב האנושי הוא החשוב ביותר בשיפור מצבה של החברה האזרחית. בעלת תואר ראשון בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת תל אביב ותואר שני במנהל ומדניות ציבורית מאוניברסיטת חיפה. בוגרת המחזור הראשון של תוכנית הצוערים לשלטון המקומי מאוניברסיטת חיפה. נשואה, ילידת יפיע ומתגוררת כיום בנצרת.* הביוגרפיה נכונה לתקופת התוכנית


פאר פלאות

פאר פלאות

מנהל ארצי של תוכניות למעורבות חברתית ברשת "אורט ישראל"

מנהל ארצי של תוכניות למעורבות חברתית ברשת "אורט ישראל". מנהל שותף של תוכנית "מחברים בין העולמות" לחברה משותפת ברשת. מנחה צוותי מורים ומנהלים מובילים ברשת ומפתח פדגוגיות בתחום האקלים החינוכי המיטבי, לטיוב האווירה ויחסי הנהלה-מורים-תלמידים. חזונו האישי להקים תנועת נוער דו-לאומית ורב-תרבותית, העוסקת באקטיביזם חינוכי-סביבתי אל מול האתגר חוצה הגבולות והתרבויות של משבר האקלים. בעל תואר ראשון בחינוך והוראת המדעים מסמינר הקיבוצים. לומד במרכז ההכשרות "אומטה" לפי המסורת השמאנית והדרכים העתיקות. נשוי לבן זוג ומתגורר בכפר ורדים.* הביוגרפיה נכונה לתקופת התוכנית


 

תוכנית מנדל למנהיגות חברתית: מחזור ג'

אוקטובר 2019 – אוגוסט 2020

 

יוסף אבראהים

יוסף אבראהים

מורה למתמטיקה

לשעבר מורה למתמטיקה. שואף להפוך את סולם העדיפויות בבתי הספר כך שהחינוך הערכי יהיה בראש הסולם, ויהיה מקום לחינוך ערכי והכשרה לפי חוזקת כל תלמיד ותשוקתו. ממייסדי "עמותת שבאב כאבול" שהציבה לעצמה מטרות כגון מיגור האלימות בכפר תוך פעילויות חברתיות שונות, ומיגור הגזענות והשייכות המשפחתית בכפר. מבקש לחולל שינוי בחברה שבה הוא חי ומחפש כלים לשם כך. בעל תואר ראשון במתמטיקה ובספרות ערבית מאוניברסיטת חיפה. מתגורר בכפר כאבול ואב לשניים. * הביוגרפיה נכונה לתקופת התוכנית


אנה ברצלבסקי

אנה ברצלבסקי

אשת חינוך

לשעבר מנהלת וגזברית "פרדס – מרכז לחינוך ערכי", המקיים סדנאות וסמינרים לבני נוער, לאנשי חינוך ולמנהלים בנושאי ליבה בחברה הישראלית. חזונה הוא חיזוק האחריות הציבורית על מערכת החינוך וקירוב בין החברה היהודית לחברה הערבית. ניהלה את מחלקת הדרכה של תנועת הנוער "השומר הצעיר" והובילה את הפעילות החינוכית בחברת הנעורים "רעות". בעלת תואר ראשון בהיסטוריה של עם ישראל מאוניברסיטת חיפה, בוגרת תוכנית מנדל למנהיגות נוער, ולומדת תואר שני בניהול מערכות חינוך באוניברסיטת חיפה. מתגוררת בקהילה עירונית בשכונת הדר בחיפה.* הביוגרפיה נכונה לתקופת התוכנית


הילי כגן

הילי כגן

מורה לאנגלית בכפר הנוער הודיות

מורה לאנגלית בכפר הנוער הודיות ומובילת צוות היגוי הפועל כארבע שנים להקמת בית ספר ייחודי במזרח עמק יזרעאל. שואפת לקדם קירוב בין תרבויות וקהילות ושיתוף פעולה בין מועצות באזור מגוריה (קו תפר של 5 מועצות מקומיות). בעלת תואר ראשון בהנדסה כימית מאוניברסיטת בן-גוריון בנגב ותעודת הוראה ללימוד אנגלית ממכללת אורנים. אם לשלושה, מתגוררת בגזית.* הביוגרפיה נכונה לתקופת התוכנית


צביקה כנות

צביקה כנות

סא"ל במיל'

שירת בצה"ל במשך 24 שנים במגוון תפקידי פיקוד ומטה. מתנדב כחונך של נער לפני גיוס במכינת "גל". חזונו לראות את הנוער המגיע ממקומות חלשים בחברה (נוער בסיכון) מקבל הזדמנות שווה בחברה הישראלית בכלל ובצבא בפרט. בעל תואר ראשון במדעי המדינה מאוניברסיטת בר-אילן. אב לשלושה, מתגורר בקרית טבעון.* הביוגרפיה נכונה לתקופת התוכנית


ורד סלומון

ורד סלומון

מורה, מנחה ומובילה תהליכים לפיתוח ייחודיות, מנהיגות וייעוץ פדגוגי בבתי ספר

מכשירה פרחי הוראה. ממובילי פיתוח הייחודיות בבתי הספר בארץ. שותפה להטמעת התוכנית "תרבות ישראל" במערכת החינוך. פעילה למען משפחות וילדים בסיכון. שואפת לקדם שותפויות למען החינוך בין כל הגופים, מתוך שוויון זכויות כבסיס לחברה נאורה. בעלת תואר ראשון בחינוך מיוחד ממכללת גורדון, ותואר שני בתוכנית מנהיגות חינוכית ולימודי ארץ ישראל ממכון שכטר. לומדת בקורס גישור בחינוך במכללת וינגייט. אם לחמישה (3 בוגרים ו-2 בנות אומנה), גרה בקרית אתא.* הביוגרפיה נכונה לתקופת התוכנית


לילה סרור

לילה סרור

מנהלת תוכניות ההתנדבות בחברה הערבית בעמותת מרכז מעשה

מנהלת את תוכניות ההתנדבות בחברה הערבית בעמותת מרכז מעשה זה ארבע שנים. בתפקידה עוסקת בקידום צעירות ערביות לעבר קריירה ומימוש עצמי כאמצעי לשינוי תודעתי וחברתי. מאמינה בכוחה של האישה הערבייה לחולל שינוי מהותי באמצעות מעורבות פוליטית בשלטון המקומי. בעלת תואר ראשון בעבודה סוציאלית מהאוניברסיטה העברית ותואר שני בעבודה סוציאלית עם התמחות בניהול ארגונים מטעם אוניברסיטת חיפה. בוגרת תוכנית החממה ליזמות חברתית של פדרציית ניו יורק ופעילה חברתית לבניית גשרים בין החברה הערבית לחברה היהודית במדינה.* הביוגרפיה נכונה לתקופת התוכנית


דורון עבדי

דורון עבדי

מנכ"ל עמותת "גוונים של מתוק"

ניהל את הגרעין המשימתי-חברתי פרדס חנה בשנותיו הראשונות והיה אחד ממקימיו. מ-2015 עוסק ביזמות עסקית חברתית עם נוער בסיכון. חזונו האישי הוא שילוב של צעירים ונוער בסיכון בחברה הישראלית על-ידי פיתוח מודלים של מסוגלות תעסוקתית והשמה בחברה. בעל תואר ראשון בכלכלה ולוגיסטיקה מאוניברסיטת בר אילן, ותואר שני במנהל עסקים בהתמחות במלכרי"ם מאוניברסיטת חיפה. נשוי ואב לשלושה, מתגורר בפרדס חנה.* הביוגרפיה נכונה לתקופת התוכנית


זיוית קורנבלאו

זיוית קורנבלאו

מנכ"לית העמותה לקידום הפיזיותרפיה

פיזיותרפיסטית, פעילה לאורך שנים בעשייה הקהילתית בבנימינה. בעבר הייתה יו"ר ועד הורי בית הספר היסודי, ובבחירות האחרונות התמודדה בבחירות למועצה המקומית. שותפה להקמת הבר החברתי הקם בימים אלו, וחברה בהנהלת המתנ"ס. ניהלה במשך שנים את מכון הפיזיותרפיה ב"ארגון נכי צה"ל – בית הלוחם חיפה" ונבחרה להנהלת העמותה לקידום הפיזיותרפיה. שואפת להקים מרכז שיקום כדוגמת "בתי הלוחם" (מרכזי ספורט, שיקום וחברה לנכי צה"ל) לכלל האוכלוסייה ולאפשר, לתושבי הצפון בפרט, המשך שיקום מיטבי לאחר פציעה וחזרה לחיי משפחה וקהילה. עוסקת בספורט, כותבת שירה, וספר שיריה יראה אור בקרוב. בעלת תואר ראשון בפיזיותרפיה מאוניברסיטת תל אביב ותואר שני בניהול מערכות בריאות ממכללת נתניה. אם לארבעה, מתגוררת בבנימינה.* הביוגרפיה נכונה לתקופת התוכנית


לימור קנו

לימור קנו

מנהלת שותפה בתוכנית "חלוץ חינוכי" ומלווה בתי ספר בתהליכי שינוי

יוזמת, שותפה ומובילה זה יותר מ-15 שנים תהליכי שינוי בשדה החינוך הפורמלי והלא פורמלי עם אוכלוסיות בשולי החברה. בשנים האחרונות מלווה בתי ספר בפריפריה החברתית והגאוגרפית בתהליכי שינוי ומנהלת שותפה בתוכנית "חלוץ חינוכי" במכון הדמוקרטי לחינוך ולחברה. שואפת ליצור רוח שונה בתחום תרבות הפנאי לאוכלוסיות מוחלשות על-ידי קירוב והנגשה של הטבע והטיולים בארצנו. מאמינה כי ביציאה לטבע אפשר לחזק את החיבור של אדם לעצמו ולכוחותיו ולקשור קשרים בינאישיים וקהילתיים בסביבה בריאה ומיטיבה. בעלת תואר ראשון בריפוי בעיסוק מאוניברסיטת תל אביב, תואר שני בניהול מלכ"רים מהאוניברסיטה העברית בירושלים, ותעודת הוראה בספרות מסמינר הקיבוצים. מתגוררת בקיבוץ בית העמק, נשואה ואם לשלושה.* הביוגרפיה נכונה לתקופת התוכנית


דורית קציר יטח

דורית קציר יטח

סמנכ"לית שיווק ופיתוח משאבים בעמותת אתגרים

סמנכ"לית שיווק ופיתוח משאבים בעמותת אתגרים, עם מעל 15 שנים של ניסיון ניהולי בחברות סטארט-אפ ובחברות בינלאומיות בתחום מדעי החיים. פועלת לקידום חדשנות, יזמות ופיתוח בר קיימא מתוך שאיפה להפוך את עמק יזרעאל וצפון הארץ למרכז חיים עצמאי וצומח. מייעצת ופועלת בעמותות סביבתיות. בעלת תואר ראשון בתקשורת ומדע המדינה מאוניברסיטת חיפה ותואר שני עם תזה בניהול מאוניברסיטת תל אביב. נשואה, אם לשלוש בנות ומתגוררת בקיבוץ שריד.* הביוגרפיה נכונה לתקופת התוכנית


ד"ר נידא שגרי

ד"ר נידא שגרי

מרצה וחוקרת

הובילה כמה פרויקטים מחקריים בתחומי המדיה והפוליטיקה תוך התמקדות במזרח התיכון, בסכסוך הישראלי-פלסטיני ובתאוריית התנועות החברתיות. פרסמה ספרים אקדמיים ומאמרים עיתונאיים בתחום, בהם ספרה Israeli-Arab Political Mobilization: Between Acquiescence, Participation, and Resistance. מחויבת לעבודה קהילתית והתנדבותית ולקידום זכויות אדם וגיוון תרבותי. ממקימי אתר האינטרנט המוניציפלי הראשון בישראל בשפה הערבית בעיריית ירושלים. יזמה והשתתפה בפרויקטים מגוונים של עשייה חברתית וציבורית בארץ ובחו"ל במטרה לתרום לשותפות, לכבוד הדדי ולשוויון. חזרה לארץ לאחר למעלה מעשור של למידה ועבודה אקדמית באוניברסיטאות בארה"ב, בבריטניה ובטורקיה. בעלת תואר דוקטור בפוליטיקה ויחסים בינלאומיים מאוניברסיטת ויילס, אבריסטווית', בבריטניה, ותואר מוסמך בעיתונאות ממכללת אמרסון שבבוסטון, ארה"ב. ילידת כפר יאסיף.* הביוגרפיה נכונה לתקופת התוכנית


 

תוכנית מנדל למנהיגות חברתית: מחזור ב'

אוקטובר 2018 – אוגוסט 2019

 

זינב אבו סויד

זינב אבו סויד

מפקחת ארצית על רשות השירות הלאומי-אזרחי

מנחת קבוצות בנושא הסכסוך הערבי-יהודי ופעילה חברתית בתחום החיים לשותפות, מייסדת שותפה לקהילת ינאביע לקידום נשים ערביות, מנהלת קהילה, אחראית על קשרי חוץ ותחום שותפויות. חזונה לרתום צעירות וצעירים מהחברה הערבית למפעל ההתנדבות הלאומי, ולעזור להם להשתלב בחברה הישראלית בכלל ובמעגל התעסוקה והאקדמיה בפרט, לצמצם את הפערים ולאפשר נקודת זינוק שווה ככל האפשר לשאר הצעירים הישראלים. בעלת תואר ראשון בחינוך ובשפה וספרות ערבית, ותואר שני במדיניות ומנהל ציבורי למנהלים מאוניברסיטת חיפה. אם לשניים, גרה ביישוב כעביה-טבאש-חג'אג'רה בצפון הארץ.* הביוגרפיה נכונה לתקופת התוכנית


אתי אורן

אתי אורן

פעילה חברתית

ניהלה את תחום המנהיגות בגליל המרכזי. במסגרת תפקידה, יזמה והקימה פורום צעירים אזורי, הובילה פורום מתנדבים שיצר מיזמים חברתיים ופיתחה תוכניות מנהיגות לנוער ומבוגרים. פעלה למען חיזוק הקשר עם יהודי דטרויט – יזמה והובילה תוכניות משותפות רב-תחומיות ומשלחות. שואפת להעצמת בני הנוער בפריפריה, ומאמינה שפיתוח מסוגלות עצמית וחשיבה יצירתית יכול להוביל למימוש עצמי ולהצלחה בחיים הבוגרים, בעולם המשתנה. בעלת תואר ראשון בלימודי ארץ ישראל והיסטוריה, תואר שני בפיתוח וייעוץ ארגוני, ובעלת תעודת הוראה. אם לשלושה, חברת קיבוץ יפעת בעמק יזרעאל.* הביוגרפיה נכונה לתקופת התוכנית


מאיסה אלשיך

מאיסה אלשיך

מורה ומדריכה

מורה, יזמת, מחנכת, רכזת תקשוב ומדריכה במחוז חיפה. מקימת יוזמת "נוער מוביל דרך" לקידום מודעות וקבלת אנשים בעלי צרכים מיוחדים בחברה הדרוזית. מקימת דף "מורים חולמים" בפייסבוק, מרחב ליצירתיות וחדשנות בחינוך. פועלת למען קידום והנגשה של השכלת נשים בחברה הדרוזית. מאמינה שהמפתח לקידום חברתי הוא קידום מעמדה והשכלתה של האישה בחברה. בעלת תואר ראשון ושני בחינוך המיוחד ממכללת גורדון ומאוניברסיטת חיפה, בוגרת "מכון אבני ראשה" להכשרת מנהלי בתי ספר . נשואה ואם לשלושה, מתגוררת בעוספיה.* הביוגרפיה נכונה לתקופת התוכנית


מוגס אסנקאו

מוגס אסנקאו

איש חינוך וחינוך גופני

רכז הכנה לצה"ל במחוז צפון ומדריך בשני בתי ספר בעמותת מעגלים. מדריך כושר במעון למטופלים עם פגיעה נפשית ושכלית. חולם להוביל ולהיות חלק מגוף משמעותי או מגוף ממשלתי הפועל לקידום איכות החינוך בקרב אוכלוסיית יוצאי אתיופיה ובייעול ותכנון נכון של המשאבים המוקצים לכך. מאמין שהחינוך הוא מחולל השינוי המרכזי בחברה ועל כן יש להשקיע בו את מרב המשאבים. בעל תואר ראשון בעבודה סוציאלית ותעודת מדריך כושר גופני.* הביוגרפיה נכונה לתקופת התוכנית


נתנאל אפק

נתנאל אפק

רכז הדרכה בבני עקיבא

רכז הדרכה בבני עקיבא, מחוז צפון. בוגר שליחות מטעם הסוכנות היהודית בארה"ב, ופעיל למען הקשר בין עם ישראל בארץ ובתפוצות, בין היתר בפרויקט שותפות 2000 ובהקמת מדרשת טיולים לקהל מחו"ל. חזונו להביא מודלים חינוכיים מארה"ב ארצה וליישמם בפריפריה. בעל הסמכה לרבנות מהרבנות הראשית לישראל, תואר ראשון בחינוך עם התמחות בתנ"ך וארץ ישראל מהמכללה האקדמית הרצוג, ולומד לתואר שני בניהול וארגון מערכות חינוך במכללת אורנים. אב לשלושה, מתגורר במגדל העמק.* הביוגרפיה נכונה לתקופת התוכנית


רותם אשד-לביא

רותם אשד-לביא

מנהלת תחום חירשים וכבדי שמיעה בעמותת כוונים

מובילה כמה תוכניות שמטרתן קידום שילובם בקהילה של בני נוער וצעירים חירשים וכבדי שמיעה. שואפת להנגיש ולהסיר חסמים בירוקרטיים המונעים מאוכלוסיות מוחלשות לקבל את הזכויות הסוציאליות המגיעות להן. פועלת לקידום הנִראות והסובלנות כלפי הקהילה הלהטב"ית בפריפריה. בעלת תואר ראשון בחינוך אלטרנטיבי וחינוך מיוחד ממכללת תל-חי, תעודת הוראה באזרחות ממכללת אורנים ותואר שני בניהול מלכ"רים וארגונים קהילתיים מהאוניברסיטה העברית בירושלים. נשואה, אם לשניים ומתגוררת בנהלל.* הביוגרפיה נכונה לתקופת התוכנית


מיכל בן זקן

מיכל בן זקן

אשת חינוך

מנחה צוותים חינוכיים ומלווה בתי ספר בתהליכי שינוי ובהטמעת תרבות דמוקרטית. מעבירה השתלמויות בנושא חינוך מגדרי. מאמינה גדולה בדיאלוג, בכבוד לכל אדם ובשיח רגשי כמנוע לצמיחה אישית וקבוצתית. שואפת להקים או לנהל בית ספר חילוני לנערות או מוסד בלתי פורמלי משמעותי עבורן. בעלת תואר ראשון בתאטרון קהילתי ותואר שני במגדר מאוניברסיטת תל אביב. למדה הנחיית קבוצות וקורסים מגוונים אחרים. אם לשלושה, מתגוררת בשלפים.* הביוגרפיה נכונה לתקופת התוכנית


הילה בר-גל שוורץ

הילה בר-גל שוורץ

סגנית מפקד בית סוהר

שירתה 22 שנה בשב"ס, ובמהלכן מילאה שורת תפקידים בתחום שיקום אסירים, בניהול מערכי חינוך ותקון וכן בפיקוד על בתי סוהר כסגנית מפקד בית סוהר חרמון ובית סוהר דמון. עיסוקה המרכזי לאורך השנים הוא בתחומים החברתיים, בדגש על קידום אוכלוסיות מוחלשות. שואפת להקים מסגרת שתעסוק בצמצום פערים חברתיים באמצעות מענה רב-מקצועי, לצורך שילוב אסירים באופן מיטבי בחברה הישראלית. בעלת תואר ראשון בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת חיפה ותואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת Lincolnshire Humberside. נשואה ואם לשלושה, תושבת שמשית, מ.א עמק יזרעאל.* הביוגרפיה נכונה לתקופת התוכנית


הדס גלבוע

הדס גלבוע

אשת חינוך

עוסקת בכתיבה ובבימוי לילדים ונוער, שותפה לפיתוח תוכנית "מנהיגותרבות" של סל תרבות ארצי לפיתוח מנהיגות תרבותית בתוך בתי הספר והיישוב. כיום, חלק מקהילת "חותם" הפועלת להובלת שינוי ולקידום שוויון הזדמנויות בחינוך בפריפריה החברתית והגיאוגרפית. מחנכת בבית הספר החקלאי ברנקו וייס פרדס חנה-כרכור ושותפה להטמעת פרויקט הלמידה הרב-תחומית. מאמינה בחינוך לאמנות ואומנות ככלי חינוכי וכאמצעי להפוך את העולם למקום טוב יותר, ושואפת להרחיב את מעגלי ההשפעה החברתיים-חינוכיים ולקדם ערכי שוויון, סובלנות ופלורליזם. בעלת תואר ראשון בתאטרון מאוניברסיטת תל אביב, תואר שני בספרות מאוניברסיטת חיפה ותעודת הוראה מתוכנית חותם. אם לשניים, מתגוררת בזכרון יעקב.* הביוגרפיה נכונה לתקופת התוכנית


נעה גרוס

נעה גרוס

אשת חינוך

מנהלת חינוכית בעמותת מל"ח הארץ, העוסקת בסדנאות שטח לנוער בסיכון. בעלת ניסיון של 15 שנה בתחום החינוך הבלתי פורמלי, בדגש על פיתוח קבוצות מנהיגות ויוזמות חברתיות בקרב הנוער. מתנדבת כחלק מגרעין משימתי במגדל העמק במטרה לקדם את העיר ותושביה. שואפת להקים מרכז להעצמה נשית בקרב אוכלוסייה מוחלשת וכן פועלת להבאת משפחות עולים מצפון אמריקה לחיזוק ההתיישבות בצפון. בעלת תואר ראשון בעבודה סוציאלית קהילתית מאוניברסיטת בר-אילן, מנחת קבוצות ומאמנת אישית. נשואה ואם לארבעה, גרה במגדל העמק.* הביוגרפיה נכונה לתקופת התוכנית


אתי יצחק

אתי יצחק

פעילה חברתית

מנהלת את העמותה "קהילות צעירים תוצרת הארץ" בקריית שמונה ועוסקת רבות בתחומי בינוי קהילה באמצעות שיתוף הציבור ועשייה משותפת. פעילה ב"שינוי כיוון" – תנועה אזרחית לקידום אצבע הגליל, ופועלת למיסוד התנועה. שואפת להשפיע על תפיסת הפריפריה במדינת ישראל, לעצב ולמצב אותה כאלטרנטיבה שכדאי לבחור בה ולקדם מוביליות חברתית המתייחסת לעיר ולאזור. בעלת תואר ראשון בפסיכולוגיה וכלכלה ממכללת תל-חי ובוגרת תוכנית הכשרה למגזר הציבורי מבית ”מעוז” . אם לבן, מתגוררת בנאות מרדכי.* הביוגרפיה נכונה לתקופת התוכנית


רואן כעביה

רואן כעביה

קלינאית תקשורת

קלינאית תקשורת. חיברה עבודת תזה על סיפורים של נשים בדואיות משלושה דורות שונים, שמהווה פתח להכרת התרבות הבדואית והכוח הנשי. שואפת לקדם נשים ערביות ובדואיות לחיים עצמאיים יותר, ללימודים אקדמיים ולהשתלבות בתור חלק בלתי נפרד מהכוח המוביל בכפרים ובארץ. בעלת תואר ראשון ושני בהפרעות בתקשורת. גרה ביישוב כעביה-טבאש-חג'אג'רה שבצפון הארץ.* הביוגרפיה נכונה לתקופת התוכנית


משכית לאופר

משכית לאופר

אשת חינוך וחברה

מנחה צוותי חינוך-טיפול ביחידות לקידום נוער. פעילה חברתית, מנהלת יחד עם עמית את קבוצת הפייסבוק "זכרון יעקב - במה חופשית". שותפה בהקמת ביה"ס הדמוקרטי המשותף לחילוניים ולדתיים והמניין האורתודוקסי המשותף לנשים ולגברים "קולות". מאמינה ש"חביב אדם שנברא בצלם" ושבכוחו של המעשה החינוכי לשנות עולמות. שואפת לדיאלוג בין ה"שבטים" בחברה הישראלית, חיפוש הטוב המשותף, חלוקת משאבים הוגנת והשקעה בחינוך החל בגיל הרך בתהליכי התפתחות מקבילים של הפרט, משפחתו וקהילתו. בעלת תואר ראשון בעבודה סוציאלית ותואר שני בשירותי אנוש (בהצטיינות), שניהם מאוניברסיטת חיפה. בוגרת בית מדרש לנשים מת"ן ולימודי פסיכותרפיה התנהגותית קוגניטיבית. נשואה, אם לשלושה וסבתא לנכדה.* הביוגרפיה נכונה לתקופת התוכנית


אשרת  מורג

אשרת מורג

רבה ומנהיגה קהילתית בתנועה הרפורמית

שותפה ופעילה במהפכה חברתית-תרבותית, פמיניסטית ורוחנית. מקדמת זכויות נשים ושוויון מגדרי בעולם היהדות ומייצרת מרחבי פעילות וצמיחה לנשים ולגברים כאחד, לקחת אחריות על תרבותם ועל זהותם היהודית. עוסקת וכותבת בנושאי מגדר וליטורגיה (בדוקטורט ובפרסומים שונים). שואפת להפוך את ישראל לחברת מופת המאמינה וחיה לאור ערכי הצדק והמוסר של נביאי ישראל, ובה הדת והתרבות היהודית הופכות למקור השלום, האהבה והחיבור בין הא/נשים.* הביוגרפיה נכונה לתקופת התוכנית


לינה מעין מרציאנו

לינה מעין מרציאנו

אשת חינוך וקהילה

עלתה לישראל בשנת 2000. מדריכת כלות בפרויקט "אחותי כלה" בארגון "צֹהר". מנחה לימוד לנשים בקהילה ולבנות שירות לאומי בעיר יקנעם. צמאה ללמוד ולקנות כלים נוספים להשפיע על החברה בישראל באופן חוצה מגזרים דרך מערכת החינוך. בעלת תואר ראשון בחינוך ובוגרת תוכנית להכשרת מורים בתורת הבעל שם טוב. נשואה ואם לארבעה, מתגוררת בקרית טבעון.* הביוגרפיה נכונה לתקופת התוכנית


נדב נוסבאום

נדב נוסבאום

איש חינוך

מחנך כיתה י' ורכז תחום שטח בתיכון "פסגת אמיר" לחינוך מיוחד ע"ש סא"ל אמיר מי-טל לבני נוער עם הפרעות התנהגות ובעיות רגשיות. בעל ניסיון רב במערכות חינוך בלתי פורמלי ובעבודה עם נוער (נוער בסיכון ומנהיגות נוער). מתעניין בתחום המנהיגות החינוכית-ערכית זה כמה שנים, מאמין גדול שזו הדרך לשינוי בחברה, ושואף לעמוד בראש ארגון חינוכי. בעל תואר ראשון בחינוך חברתי קהילתי ותואר שני בניהול מערכות חינוך, שניהם ממכללת אורנים. נשוי ואב לשתיים, מתגורר ביקנעם.* הביוגרפיה נכונה לתקופת התוכנית


אורי עפרוני

אורי עפרוני

פעיל חברתי

מנהל תוכנית "עיר בשינוי" הפועלת ליצירת שינוי חברתי בקרב תושבי שכונת יוספטל בפתח תקווה. מוביל מערך שותפות רב-מגזרית הפועל במודל ייחודי להקמת תשתיות מקצועיות בתחומי חינוך והשכלה, תעסוקה ומנהיגות מקומית. בעשור האחרון פועל לקידום מוביליות חברתית וצמצום פערים. מאמין שהשדה הפוליטי הוא המקום ליצור שינוי ושואף להקים תנועה משמעותית לייצוג הפריפריה. בעל תואר ראשון בתקשורת מאוניברסיטת חיפה ותואר שני במדע המדינה מאוניברסיטת תל אביב. נשוי ואב לשתיים, מתגורר ביעד שבגליל.* הביוגרפיה נכונה לתקופת התוכנית


ניר רובין סירקין

ניר רובין סירקין

איש חינוך

מנהל ומנחה תוכניות לחלוציות המאה ה-21 – החלוציות החברתית. שואף לבנות חברה ישראלית שוויונית ודמוקרטית. עוסק בהצמחת קבוצות מחנכים צעירים המתיישבות בפריפריה הגאו-חברתית של ישראל ומחוללות בה שינוי. ממייסדי קיבוץ המחנכים "משעול" בנצרת עילית והתנועה הארצית של קיבוצי המחנכים "קבוצות הבחירה של המחנות העולים". מתכנן לבנות קהילה משותפת יהודית-ערבית בנצרת עילית ולהפוך אותה לעיר משותפת, שתהווה דגם למדינת ישראל כולה. בעל תואר ראשון בחינוך והיסטוריה ממכללת סמינר הקיבוצים. אב לשלושה, מתגורר בנצרת עילית.* הביוגרפיה נכונה לתקופת התוכנית


גילה רון סעדה

גילה רון סעדה

פעילה חברתית

מרכזת פעילות התרבות הקהילתית ביישוב בני יהודה. יוזמת ומוציאה לפועל פעילויות ואירועים קהילתיים מגוונים בשיתוף מתנדבים מהקהילה. במסגרת עבודתה בספרייה האזורית, חושפת ומקרבת את הדור הצעיר המקומי לעולם הספר תוך טיפוח ערכים וכישורים חברתיים ואישיים באמצעות סיפור, פעילות ושיח. בעלת חברת "ברל'ה בשטח", ובמסגרתה מנחה פעילויות גיבוש, הנאה ואתגר לקבוצות ומשפחות. יוזמת ומפעילה בהתנדבות פרויקט סיוע הומניטרי לפליטים בסוריה באמצעות איסוף תרומות והעברתן באופן ישיר למרפאה על גבול ישראל סוריה, המתופעלת על-ידי ארגון מתנדבים אמריקאי. מרכזת בהתנדבות את פעילות צוות החירום היישובי. שותפה ופעילה בצוות מנהיגות מקומית המוביל לשינוי תפיסתי בתחומי הפנאי, התרבות והספורט באזור בראיית צורכי הפרט בקהילה, תוך מיצוי משאבים אזוריים. שירתה בצה"ל 26 שנים כקצינת חימוש בתפקידי פיקוד ומטה. בעלת תואר ראשון בלימודי גאוגרפיה וארץ ישראל מאוניברסיטת בר-אילן, ובעלת הכשרה כמנחת סדנאות שטח מהמכללה לתיירות אתגרית וינגייט. אם לשבעה, גרושה ומתגוררת בבני יהודה.* הביוגרפיה נכונה לתקופת התוכנית


איציק שלם-קמינסקי

איציק שלם-קמינסקי

איש חינוך

מורה בבית הספר השש-שנתי עירוני ה' בחיפה. בין התפקידים שמילא בבית הספר: חינוך כיתות מב"ר ואמ"ץ, הנחיית מועצת התלמידים, הובלת מאפייה חינוכית בבית הספר וריכוז שכבה. במקביל מלמד בתוכנית להכשרת מורים במכללת אורנים ומדריך פדגוגי לסטודנטים המתנסים בשדה החינוכי. בעבר התנדב בארגון הנוער הגאה ובחוש"ן (מרכז החינוך וההסברה של קהילת הלהט"ב), מתוך הרצון לסייע לקהילה שאליה הוא שייך במאבק לשוויון זכויות, ולקדם את רעיון "קבלת השונה" מתוך היכרות עמו. בעל תואר ראשון ממכללת אורנים בחינוך בלתי פורמלי ובתקשורת (כולל תעודת הוראה), וכן תואר שני בחינוך לנוער בהדרה. שואף להוביל מהלכים מול מערכת החינוך כדי להפוך את בתי הספר למקומות מוגנים ומיטיבים בעבור בני נוער וחברי צוות להטב"ים, וכן להקים מוסד חינוכי שיהווה אלטרנטיבה בעבור נוער בסיכון. נשוי ואב לתאומים.* הביוגרפיה נכונה לתקופת התוכנית


 

תוכנית מנדל למנהיגות חברתית: מחזור א'

אוקטובר 2017 – אוגוסט 2018

 

ניבה  בגין-בן-ארי

ניבה בגין-בן-ארי

חברת מועצת בנימינה גבעת עדה ומחזיקת תיק החינוך

מנהלת "מרכז הורות לומדת" ומנחה קבוצות הורים במועצה המקומית פרדס חנה-כרכור. מאמינה שחינוך מתחיל מהבית ושעל השלטון המקומי מוטלת אחריות לחזק את ההורים, התא המשפחתי והילדים ואת שיתוף הפעולה בין הבית למוסדות החינוך. בעלת תואר ראשון (בהצטיינות) במדעי החברה ותקשורת המונים ממכללת עמק יזרעאל, ומוסמכת בהנחיית קבוצות ומשפחות מטעם מכון אדלר.* הביוגרפיה נכונה לתקופת התוכנית


יעל  בן מויאל

יעל בן מויאל

אשת חינוך

ליוותה גרעין "צמרת" - שנת שירות לפני צבא, וגרעין קומונריות בתנועת בני עקיבא. בשירות לאומי הייתה קומונרית בבני עקיבא ברמלה. בוגרת תואר ראשון בחינוך וחברה מהקריה האקדמית אונו .אם לשלושה, מתגוררת במירון.* הביוגרפיה נכונה לתקופת התוכנית


דקלה בר

דקלה בר

אשת חינוך ומדע

חברת צוות בשלושה בתי ספר לתלמידים מחוננים בצפון, בונה ומעבירה קורסים בתחומי האסטרופיזיקה, פיזיקה של החלקיקים, מדע בדיוני והצפנה. מכינה ומלווה משלחות תלמידים מחוננים למחנות חלל בארץ ובחו"ל ולמאיץ החלקיקים הגדול בז'נבה ((LHC. שואפת לקדם ולשכלל את מיומנויות החשיבה מסדר גבוה בכל מוסדות החינוך והמגזרים, תוך עיצוב סביבות למידה מאתגרות ובלתי שגרתיות. בעלת תואר ראשון בהנדסת ביוטכנולוגיה מהטכניון (בהצטיינות) ותואר שני בגנטיקה מהפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל-אביב. בוגרת הכשרת מנהלי בתי ספר של "אבני ראשה". נשואה ואם לשלושה, גרה ברמת הגולן.* הביוגרפיה נכונה לתקופת התוכנית


ברק דסטה

ברק דסטה

קצין משטרה

יליד אתיופיה, עלה לארץ ישראל בשנת 1982. בוגר פנימיית כפר הנוער "ימין אורד" ע"ש אורד וינגייט. שואף ליצור אינטגרציה חברתית בקרב בני נוער ולחזק את תחושת השייכות בקרב בני נוער מקהילת יוצאי אתיופיה. בעל תואר ראשון בלימודים רב-תחומיים ותואר שני בלימודי מדינת ישראל ויהדות זמננו, שניהם מאוניברסיטת חיפה. נשוי ואב לשלוש בנות, מתגורר במודיעין.* הביוגרפיה נכונה לתקופת התוכנית


טלי כהן גרמנדי

טלי כהן גרמנדי

אשת תקשורת

עורכת בתוכניות תחקירים המעלות על סדר היום נושאים חברתיים, כגון "המקור" עם רביב דרוקר, "המגזין" עם אושרת קוטלר, סרטים דוקומנטריים ותוכניות אקטואליה בערוצים 10 ו-2. עורכת בצוות הפיתוח של הסדרה "משפחה חורגת" – סדרה חברתית ששאפה לעזור לאנשים לנהל היטב תקציב משפחתי. בעלת תואר ראשון בקולנוע ובהיסטוריה של המזה"ת באוניברסיטת תל אביב (בהצטיינות). מסיימת בימים אלו כתיבת תזה לתואר שני באוניברסיטת חיפה, בנושא קולנוע איראני. אם לשלושה, מתגוררת בחיפה.* הביוגרפיה נכונה לתקופת התוכנית


איציק כוגן

איציק כוגן

קצין משטרה

קצין אג"מ בתחנת המשטרה בבית שאן. ממקימי יחידת השיטור העירוני בטבריה – יחידה שהפכה למודל להקמתן של יחידות דומות ברחבי המחוז הצפוני. בעל תואר ראשון בקרימינולוגיה ובלימודי המזרח התיכון מהמכללה האקדמית עמק יזרעאל, ותואר שני בחוג להיסטוריה של עם ישראל מאוניברסיטת חיפה. אב לשלושה, מתגורר בכפר תבור.* הביוגרפיה נכונה לתקופת התוכנית


מייס מנצור אבו סאלח

מייס מנצור אבו סאלח

מנהלת תכניות חינוך

בשלוש השנים האחרונות שימשה כמנהלת תחום חברה ערבית ומחוז צפון בתוכנית המתמחים של ישראל "הדבר הבא", מיסודה של קרן רוטשילד קיסריה ועמותת אלומה. במסגרת תפקידה, פיתחה וליוותה תכניות מתמחים במוסדות להשכלה גבוהה בחברה הערבית והכללית במטרה לבנות גשר בין עולם האקדמיה לתעסוקה. שואפת לקדם תכניות חינוכיות שמערבות את הקהילה, המשפחה והפרט להעצמת בני הנוער הערבים והצלחתם בתחומי החיים השונים בחברה הישראלית. בעלת תואר ראשון במשאבי אנוש ותואר שני בפיתוח וייעוץ ארגוני מהמכללה האקדמית עמק יזרעאל. מתגוררת בעוספיא.* הביוגרפיה נכונה לתקופת התוכנית


נוה מסד

נוה מסד

פעיל חברתי-סביבתי-כלכלי

מנכ"ל התנועה לשינוי מוניטרי ופרויקטור באגף איכות הסביבה במועצה האזורית עמק יזרעאל. מרכז חייו הוא השארת עולם טוב יותר לדורות הבאים. פועל לשינוי שיטת ייצור הכסף בישראל כדי שתיטיב עם הכלל, תוך קידום חינוך פיננסי ופיננסי-טכנולוגי. בעל תואר ראשון במדע המדינה ויחסים בין לאומיים מהאוניברסיטה הפתוחה. מתגורר בקיבוץ עין-דור.* הביוגרפיה נכונה לתקופת התוכנית


אבי צ

אבי צ'פניק

מנהל בית ספר בחצור הגלילית

מנהל בית הספר הניסויי "חוני המעגל" בחצור הגלילית. ממקימי הגרעין החינוכי בחצור ורכז הגרעין בשנותיו הראשונות. רכז מתנדבים יישובי. שואף להפוך את מערכת החינוך בישראל למגדלור עולמי בתחום החינוכי-ערכי על-ידי שילוב אוריינטציה עתידנית המאפשרת מיצוי מיטבי של הייחודיות והאיכות הישראלית. בעל תואר ראשון בתנ"ך ובתושב"ע ותואר שני בחינוך עם תזה בהוראת תנ"ך מטורו קולג'. לומד לתואר שני נוסף בייעוץ ארגוני למערכות חינוך בקריה האקדמית אונו. אב לתשעה וסב לנכדה, מתגורר בחצור הגלילית.* הביוגרפיה נכונה לתקופת התוכנית


תהלה קארו

תהלה קארו

ביבליותרפיסטית ומנחת קבוצות

בשנים האחרונות ליוותה משפחות שבהן בן משפחה המתמודד עם מחלת נפש ב"מילם - מרכז ייעוץ למשפחות של מתמודדים" בחיפה. ניהלה את המחלקה למעורבות חברתית בהנהלה הארצית של בני עקיבא, העוסקת בהצמחת מנהיגות בקרב חניכי הפריפריה החברתית והגיאוגרפית בתנועת הנוער. שואפת לכונן חברה המתברכת בריבוי הגוונים בתוכה ומתמודדת באומץ עם סוגיות של גזענות וסטיגמה. פועלת לקדם ולפתח מענים רגישי תרבות בבריאות הנפש. בעלת תואר ראשון בפסיכולוגיה וספרות, מאוניברסיטת בר-אילן, ותואר שני והסמכה בביבליותרפיה מאוניברסיטת חיפה. בעלת תעודה בהנחיית קבוצות, וכיום במהלך התמחות בטיפול משפחתי וזוגי. אם לשלושה, מתגוררת בשדה יעקב.* הביוגרפיה נכונה לתקופת התוכנית


נאדיה קתאנה

נאדיה קתאנה

קלינאית תקשורת

בשלוש השנים האחרונות פיתחה וניהלה את היחידה הקהילתית להתפתחות הילד בבאקה אלגרבייה, המהווה כתובת אזורית לטיפולים פארא-רפואיים. מיוזמי הקמת מעון שיקומי לילדים המאובחנים על הספקטרום האוטיסטי בבאקה. מיוזמי ומייסדי עמותת "אלסון" שמטרתה לספק מענים מחקריים והכשרתיים לקלינאי התקשורת הערבים. פעילה ומובילה בפורומים מקצועיים ברמה הארצית וברמה המקומית. שואפת להיות מעורבת בבניית עתיד טוב יותר לחברה הערבית על-ידי השקעה בגיל הרך ובאוכלוסיות חלשות. בעלת תואר ראשון ושני בקלינאות תקשורת מאוניברסיטת תל אביב, ובוגרת תוכנית מנדל למנהיגות מקומית בבאקה אלגרבייה.* הביוגרפיה נכונה לתקופת התוכנית